PARADE = base + 0.5 x lvl_en_parade +RA
Base = 5% pour 1 arme + bouclier
PARADE = PARADE/2
Si on a 1 arme (+bouclier) contre 1 adversaire avec style 2 armes.
PARADE = PARADE/nbre d'adversaires simultannés.
Les modificateurs sont
la dextérité(Augmente les chance de parrer, bloquer (0.1% par pts >60))
la différence de lvl entre les ennemis,
les bonus/malus des armes (la qualité de l'arme)
bonus/malus toucher/défense sur les styles
Les chances de parer sont divisées par le nombre d'ennemis au Corps à corps.
Wielding a two handed weapon effectively doubles your chance to parry.
Le cap de parrade est de 50%
Shields: This ability grants you a base chance of 5% to block melee attacks and a 30% chance to block arrows, modified by your shield quality and level difference between you and your attacker.
Pour le blocage sinon, le WS de l'adversaire, la dex du bloqueur... entrent aussi en compte.
5% + (niveau en blocage / 2)%+ mob) * (weaponskill bouclier/weaponskill attaquant)
Mais la formule de calcul du ws bouclier est plus qu'obscure

.
Certains disent qu'elle dépend de la spé boubou et de la dex, d'autres que c'est le ws arme.
How do blocking and parrying work?
A: Both of these skills use dexterity, and the quality of your shield/weapon, to create a numerical value. That value is compared to your opponent’s weapon skill value to determine your chances to block or parry. If the numbers are equal, your base chance is determined entirely by your skill level. Also, before this comparison happens, the game looks to see if your opponent is in your forward arc – to determine that arc, make a 120 degree angle, and put yourself at the point.
La aussi ya pas mal de débat sur les différences entre petit moyen et grand bouclier, mais outre la conso d'endu généralement plus faible sur petit bouclier à meilleure vitesse:
petit bouc ==> pas de malus sur une personne, malus sur 2 ou +
moyen bouc ==> pas de malus sur deux personnes, malus sur 3 ou +
grand bouc===> pas de malus sur trois personnes, malus sur 4 ou +
Maintenant le cap:
2006-03-03 wrote:Q: Is there a cap on the chance to block? There is a 50% cap on the chance to parry and evade but no solid information on the cap for the chance to block. In a grab bag way back in 2002 Sanya stated that there was NO cap on blocking but that does not sound true anymore. I am trying to figure out if specing 50 shield + 12 + RR with a few levels of master of blocking is so far over the cap that the spec points and realm points were just wasted.
A: I die inside whenever I see a question dating back to 2002, which I call "the summer of my discontent." There will be an entire chapter of my tell all book devoted to a former grab bag answer person.
Anyway, here's the response I got from the CodeMaster, who is very nice and one of the original coders of Camelot: "There is a cap of 80% chance to block when facing one opponent, 90% when facing 2, and 99% when facing 3 or more."
Mais il ne faut pas confondre les chances de bloquer, et les chances maximales de bloquer.
Avec 1 en shield tu vas pas avoir 80% de chances de bloquer, évidemment.
De plus il semblerait que depuis la 1.88 le cap pvp est passé à 75%, sans indications sur les différences entre les petits moyens et grands boucliers.
Au final ya beaucoups de débats et de formules plus ou moins certifiées, mais j'aimerai bien connaitre celle de DOL.